سايت پرسپوليس سايت پرسپوليس .

سايت پرسپوليس

12 ويژگي يك رستوران خوب

رستوران‌هايي كه آشپزخانه و بخش سرو غذايشان قابل‌مشاهده هستند و مشتري مي‌تواند تمام كارهايي كه براي تهيه غذا اجرا مي‌شود ببيند، براي انتخاب مناسب‌تر هستند.


يكي از تفريح‌هاي ما ايراني‌ها غذا خوردن بيرون از منزل است. خيلي از خانواده‌ها با توجه به درآمدشان به سراغ رستوران‌هاي گران و ارزان قيمت مي‌روند و ساعتي را در كنار عزيزانشان مي‌گذرانند. غافل از اينكه بايد براي انتخاب يك رستوران، به نكته‌هاي بسياري به غير از داشتن غذاهاي خوشمزه توجه كرد. اين ويژگي‌ها، همان موضوعي است كه ما مي‌خواهيم در اين مطلب به آن‌ها بپردازيم و 12 مورد از مهم‌ترين‌هايشان را برايتان بازگو كنيم.

 

توجه به اصول بهداشتي

رعايت اصول بهداشتي در كاركنان يك رستوران بايد آنقدر مشهود باشد كه مشتريان با يك بار آمدن به آنجا از اين موضوع مطلع شوند. داشتن كلاه و دستكش و البته لباس‌هاي يكدست، تميز و با رنگ روشن و پاك كردن سريع ميز غذايي كه پيش از اين مشتري ديگري از آن استفاده كرده است، نكته‌هاي اوليه‌اي هستند كه بايد به آن‌ها دقت كرد.

 

آشپزخانه قابل رويت

رستوران‌هايي كه آشپزخانه و بخش سرو غذايشان قابل‌مشاهده هستند و مشتري مي‌تواند تمام كارهايي كه براي تهيه غذا اجرا مي‌شود ببيند، براي انتخاب مناسب‌تر هستند زيرا در اين صورت كاركنان رستوران بايد به نكته‌هاي بهداشتي و اصول حرفه‌اي آشپزي و سرو، بيش از پيش توجه كنند.

 

كاركنان مۆدب و پاسخگو

مناسب بودن سر و وضع كاركنان و پاسخگو بودن آن‌ها در برابر مشتري از ويژگي‌هاي يك رستوران خوب است. آن‌ها بايد با كمال ادب و احترام به درخواست‌هاي مشتري پاسخ دهند و به شكايت‌هاي احتمالي آن‌ها رسيدگي كنند. رعايت اين نكته‌ها، ابتدايي‌ترين موارد در امر مشتري مداري در رستوران‌هاست.

از پارچ نبايد براي سرو نوشيدني‌ها استفاده كرد بلكه آن‌ها بايد وكيوم شده باشند

و با همان بطري و ني سرو شوند زيرا استفاده از ليوان و پارچ احتمال انتقال آلودگي را بالا مي‌برد

تهيه پرس‌هاي غذايي به اندازه

يك رستوران خوب در مصرف مواد غذايي زياده‌روي نمي‌كند و اين ويژگي خود را به عنوان يك صفت ويژه به مشتري مي‌شناساند. تمام پرس‌هاي سرو شده در رستوران بايد به اندازه يك فرد عادي باشد و در بشقاب با بهترين تزيينات در اختيار مشتري قرار گيرد به طوري كه هم سير شود و هم احساس پري نكند.

 

داشتن سيستم تهويه مناسب

سيستم تهويه يك رستوران بسيار مهم است زيرا در غير اين صورت بوي انواع غذاها در سالن غذاخوري پخش مي‌شود و باعث ناراحتي مشتري خواهد شد.

 

داشتن فضاي مناسب

 

محيط يك رستوران نبايد آنقدر كوچك باشد كه ميزها بيش از اندازه به هم نزديك قرار بگيرند زيرا در اين صورت مشتريان احساس ناامني مي‌كنند و نمي‌توانند با آرامش و راحتي غذايشان را ميل كنند.

 

حضور مسوول رستوران در كنار مشتريان

حضور مسوول رستوران در جايي كه مشتريان به صرف غذا مي‌پردازند و پرس‌وجو از آن‌ها درباره اينكه كيفيت و كميت غذا مورد پسندشان است يا نه، نشانه آن است كه رستوران به مشتريانش اهميت مي‌دهد و همواره در پي بهتر شدن است. وجود فرم‌هاي نظرخواهي نيز مي‌تواند نشانه‌اي از همين اهميت قائل شدن براي مشتري باشد.

 

داشتن ميزهاي شيشه‌اي

از آنجا كه سطوح پلاستيكي آلودگي‌ها را به خود جذب مي‌كنند، در يك رستوران مناسب بايد ميزهاي شيشه‌اي وجود داشته باشد تا به راحتي تميز شوند. به علاوه، از پارچ نبايد براي سرو نوشيدني‌ها استفاده كرد بلكه آن‌ها بايد وكيوم شده باشند و با همان بطري و ني سرو شوند زيرا استفاده از ليوان و پارچ احتمال انتقال آلودگي را بالا مي‌برد.

 

رعايت تناسب در ميان غذاها

بيشتر غذاهاي موجود در منوي رستوران‌ها، غذاهاي سرخ شده، چيپسي يا بسيار چرب هستند. در حالي كه در يك رستوران خوب هنگام تهيه منو بايد تناسبي ميان غذاهاي گريل، سرخ شده، كبابي يا پخته در نظر گرفته شده باشد. اين كار نشان مي‌دهد رستوران به سلامت مشتريانش توجه دارد. در ضمن، اگر غذاي جديدي در منوي غذايي قرار داده شده است كه به نظر مي‌رسد مشتري آن را نمي‌شناسد، بهتر است يا مواد اوليه آن جلوي نامش ذكر شوند يا سفارش‌گيرنده رستوران با داشتن اطلاعات كافي، اين غذا را به مشتري معرفي كند.

 

داشتن بشقاب‌هاي محاسبه شده

بسياري از رستوران‌ها از صفت «دوبل» براي برخي از غذاهايشان استفاده مي‌كنند كه اين كار به غير از اضافه دريافت كردن پروتئين و كربوهيدرات فايده ديگري ندارد.

سيستم تهويه يك رستوران بسيار مهم است زيرا در غير اين صورت بوي انواع غذاها در سالن غذاخوري پخش مي‌شود و باعث ناراحتي مشتري خواهد شد

يك بشقاب مناسب، بشقابي است كه 50 درصد آن از سبزي‌ها، 25 درصد از مواد پروتئيني و 25 درصد ديگر از غلات تشكيل شده باشد.

 

داشتن نور كافي و شلوغ نبودن

داشتن نور كافي و شلوغ نبودن رستوران از ديگر ويژگي‌هاي يك رستوران خوب است كه مسوولان آن بايد به اين نكته‌ها دقت داشته باشند.

 

سرو غذاهاي سالم و مغذي

در منوي غذاي يك رستوران دوستدار سلامت، غذاهايي خوشمزه و سالم به چشم مي‌خورد مثلاً با در هم آميختن مواد غذايي با كيفيت و مغذي، غذاهايي تهيه مي‌كنند كه مشتري تا به حال آن‌ها را امتحان نكرده باشد اما با مصرف آن‌ها مشتري هميشگي رستوران شود. براي اين منظور داشتن يك آشپز خلاق و با تجربه و آگاه از ظرايف تغذيه‌اي بسيار مهم است.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۵۲:۴۰ توسط:سئوكار موضوع:

بهترين آتليه هاي عروس تهران

تفاوت صنعت با هنر

امروزه با گذشت زمان و پيشرفت تكنولوژي صنعت عكاسي و فيلمبرداري جاي خود را به هنر عكاسي داده است و معنا و مفهومي فراتر از انجام اعمال فيزيكي به خود گرفته اند. به طوري كه عكاس يا فيلمبردار بايد روح خود را درون تصويري كه مي گيرند، جاري كنند. ثبت تصوير كار نسبتا ساده ايست و صرفا به چند عمل فيزيكي مربوط مي شود، اما جاودان كردن لحظات يك موضوع متفاوت مي باشد. هنر يك عكاس دقيقا همين است كه لحظات خاص را به صورتي ثبت كند كه جاودانه شوند. اما چگونه مي توان استديويي را پيدا كرد كه چنين ويژگي هايي داشته باشد؟

در ادامه به بيان نكاتي مي پردازيم تا شما عزيزان .با توجه به آن بتوانيد شيرين ترين لحظات زندگي تان را ماندگار كنيد.

بهترين آتليه عروس در غرب تهران چه ويژگي هايي دارد؟

:قيمت مناسب

اولا اين نكته را توضيح دهيم كه لزوما قيمت مناسب، همان قيمت پائين نيست. شما مي توانيد با انتخاب پكيج مناسب نسبت به بودجه اي كه در نظر گرفته ايد، همان مقدار هزينه كنيد

:مورد اعتماد بودن

خيلي از اتفاقات در زمينه ي قرار گرفتن نمونه ي عكس ها و فيلم هاي عروس و دامادهاي عزيز در فضاي مجازي توسط افراد و فيلمبرداران ناآگاه و بعضا بي تجربه و بي مسئوليت اتفاق افتاده است كه اين امر گاها به صورت ناآگاهانه يا آگاهانه اتفاق افتاده است. پس بهتر است در هنگام عقد قرارداد براي فيلمبرداري و عكاسي مراسم عروسي حتما به اين نكته توجه داشته باشيد كه آتليه مورد نظرتان قابل اعتماد باشد

:تجربه ي مرتبط با اين كار

در سال هاي اخير شاهد اين اتفاق بوده ايم كه خيلي از دوستاني كه در زمينه هاي مختلف صنعتي، همايش و سمينار فعاليت مي نموده اند، وارد عرصه ي فعاليت در زمينه ودينگ و عكاسي و فيلمبرداري عروسي شده اند. لطفا در زمان انتخاب آتليه به اين نكته دقت فرمائيد كه آتليه مورد نظرتان داراي تجربه ي كافي در اين زمينه بوده باشد.

:دانش فني

يكي از مهم ترين نكات در انتخاب آتليه عروس ميزان دانش فني اعضا و كادر استوديو مي باشد.  لطفا به ميزان تحصيلات مرتبط اعضاي گروه در آتليه اي كه به آن مراجعه مي كنيد توجه داشته باشيد

:تجهيزات حرفه اي و بروز داشته باشند

اگر كادر فني يك آتليه عروس در غرب تهران يا جاي ديگر تعهد و تخصص لازم و كافي را داشته باشند، با اين حال بدون داشتن ابزار آلات حرفه اي عملا نمي توانند كاري از پيش ببرند. به همين دليل داشتن تجهيزات حرفه اي يكي از مهم ترين فاكتورها در كيفيت كار شما مي باشد. توجه داشته باشيد كه علاوه بر تجهيزات فيلمبرداري و تصوير برداري، تجهيزات نورپردازي حرفه اي نيز بسيار حائز اهميت مي باشد كه مي توانيد در توضيحات مربوط. به تجهيزات نورپردازي به اهميت آن پي ببريد

:اخلاق مناسب

در روز مراسم عروسي، شما عروس و داماد عزيز بي شك داراي استرس مي باشيد. موضوعاتي از قبيل دير رسيدن به سالن مراسم عروسي، انجام عكاسي و فيلمبرداري به صورت كامل و با بالاترين كيفيت و حتي در بعضي مواقع تهيه ي وسايل مورد نياز براي سالن پذيرايي از جمله ميوه و شيريني مي تواند جزو مسائلي باشد كه باعث شود شما در روز مراسم استرس ها و هيجانات خاصي را تجربه نمائيد كه اين موضوع مي تواند بر نحوه ي عكاسي و فيلمبرداري شما تاثير بگذارد. از اين رو انتخاب افرادي كه با اخلاق و با تجربه ي كافي خود اين موضوعات را از شما دور سازند و راهنمايي هاي مفيد را در اختيار شما قرار دهند، بسيار مهم است.

:ارتباط كلامي مناسب

توانايي برقراري يك ارتباط كلامي مناسب توسط اعضاي تيم نكته اي است كه مي تواند در نتيجه ي كار شما بسيار تاثيرگذار باشد. بارها پيش آمده عروس و داماد عزيز كه به دفتر ما مراجعه مي كنند مي گويند دفاتر قبلي كه به آن مراجعه كرديم به طرزي با ما صحبت مي كرند كه ما احساس راحتي نداشتيم و نمي توانستيم با آن ها ارتباط برقرار كنيم. يك آتليه دار حرفه اي مي داند كه شما به اطلاعات تخصصي نيازي نداريد زيرا سررشته از آن نداريد در نتيجه تنها اطلاعاتي را در اختيار شما قرار مي دهد كه متوجه آن مي شود و به دردتان مي خورد.

:داشتن قيمت مقطوع

متاسفانه در بعضي مواقع پيش آمده است كه هزينه ي نهايي بسيار بيشتر از هزينه اي مي شود كه در قرارداد ذكر شده است و اين امر به علت خرج تراشي اضافي استوديو مي باشد. ليست قيمت تمامي وسايل و خدمات بايد به صورت شفاف در قرار داد ذكر شود تا شما بتوانيد در جريان تمام هزينه ها باشيد. در اين صورت شما متحمل پرداخت هيچ هزينه اضافي نخواهيد شد

:داشتن نمونه كار متفاوت و متناسب با همه سليقه ها

اگر به يك آتليه عروس در غرب تهران مراجعه كنيد مي توانيد نمونه كارهاي زيادي را ببينيد. اما كثرت تعداد نمونه كار، دليل بر كيفيت كار نمي شود. كمااينكه ممكن است نمونه كارهاي متعددي را تماشا كنيد اما همه ي آن ها شبيه هم باشند. سه فاكتور تفاوت در نمونه كارها، متناسب بودن با همه ي سليقه ها و كثرت در تعداد نمونه كار، فاكتورهايي هستند كه باعث مي شوند تا به طور حتم بتوانيد نمونه دلخواهتان را انتخاب كنيد

مطمئن شويد كه نمونه كار فيك نباشد!

 

بارها پيش آمده كه عروس و داماد عزيز شكايت مي كنند كه كليپ شان بسيار ضعيف تر از نمونه كاريست كه آن ها نشان داده اند يا اصلا شبيه آن نيست. متاسفانه اين امر در شرايطي رخ مي دهد كه نمونه كار براي آن استوديو نباشد و يا به عبارتي كادر فني آن استوديو در تهيه نمونه كار دخالتي نداشته باشند، در نتيجه توانايي تهيه چنين كليپي را نخواهند داشت و چيزي كه عروس و داماد تماشا مي كنند با نمونه كاري كه ديده اند تفاوت بسياري خواهد داشت و اين امر بسيار ناخوشايند مي باشد. اگر مي خواهيد چنين مشكلي برايتان پيش نيايد، بهتر است حتما پشت صحنه نمونه كار را مشاهد كنيد و به اين صورت اطمينان حاصل كنيد كه نمونه كار توسط كادر فني همان استوديو تهيه شده است.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۴۳:۵۶ توسط:سئوكار موضوع:

سالن آرايش عروس در تهران

 

 

از اينترنت كمك بگيريد

 بسياري از سالن هاي زيبايي در شبكه اينترنت پايگاه دارند كه مي‌توانيد با مراجعه به اين پايگاه‌ها خدمات اين سالن‌ها و نمونه‌هاي كار آنها را ببينيد.از تجربه ديگران استفاده كنيد. ببينيد ازنزديكان‌تان چه كسي را پيشنهاد مي دهند.بسياري از سالن‌ها در تبليغات خود از متدها و مدارك به روز بين‌المللي صحبت مي‌كنند اما در واقع فقط مدرك دوره عمومي فني حرفه‌اي را دارند

سالن را بپسنديد

يك سالن خوب سالني است كه پرسنل آن با شما رفتار محترمانه‌اي دارند زيرا از اينكه شما آنها را انتخاب كرده‌ايد خرسندند. از طرفي مدير يك سالن زيبايي بايد بتواند محيط را كاملا تميز و با طراوت نگاه دارد. وقتي وارد سالن مي‌شويد ببينيد وضعيت پاكيزگي سرشورها، ميزكار، ديوارها، كف و سرويس‌هاي بهداشتي چگونه‌اند. اگر مدير سالن به اين موارد اهميت نمي‌دهد ديگر آنجا نرويد زيرا در سطح شهر سالن‌دارهايي هستند كه به حداقل‌هاي حقوق مشتري اهميت مي‌دهند.

كار آرايشگر را بپسنديد

بعد از انتخاب سالن بايد به كار آرايشگر توجه كنيد.ضمن مشاهده مهارت دست او ببينيد مي‌تواند سريع و بدون سردرگمي كاري كه از او خواسته شده را به نتيجه برساند، دور و برش را تمييز و مرتب نگاه دارد، روپوش و سرو و وضع مرتبي داشته باشد و محترمانه صحبت كند؟ اگر اين موارد در مورد آرايشگر صدق مي‌كرد و كيفيت كار او را هم قبول داشتيد برويد جلو و با او صحبت كنيد.

آلبوم كارهاي قبلي او را ببينيد. اين روزها در بسياري از آرايشگاه‌ها آلبوم كارهاي قبلي هر كدام از آرايشگرها وجود دارد مي‌توانيد حتي آلبوم عروس هايي كه اين سالن آراسته را از آنها طلب كنيد. البته اين آلبوم‌ها و پرسيدن از سوابق آرايشگر نمي‌تواند چندان نتيجه قابل اطميناني به شما بدهد زيرا عكس‌هاي داخل آلبوم مي‌تواند از هر جايي تهيه شده باشد يا  مدل‌هاي داخل عكس ممكن است توسط فرد ديگري آرايش شده باشند. در مورد اطلاعات سوابق هم معمولا خيلي نمي توانيد به گفته هاي آرايشگرتان اعتماد كنيد بنابراين استناد به نتايج فعلي كه در آرايشگاه مي‌بينيد مطمئن‌تر است.

هنر و خلاقيت آرايشگر را بپسنديد

آرايش و پيرايش قبل از اين‌كه حرفه باشد هنر است. يك آرايشگر ضمن اين‌كه تكنيك‌ها و روش‌هاي آراستن مشتري‌اش را مي‌داند بايد سليقه و ابتكار خوبي داشته باشد تا بتواند در مورد هر كس تكنيك‌ها را به طرز منحصر به فردي پياده كند تا بهترين و جذاب‌ترين ظاهر را از او بسازد مثلا اگر شما مي‌گوييد اين مدل را دوست دارم آرايشگر بايد بتواند اين مدل را براي شما نقد كند و بگويد به چه دلايلي موافق يا مخالف است كه اين مدل را روي شما پياده كند. چنين آرايشگري مي‌تواند ظاهر شما را براي روز عروسي مثل يك مدل گيرا و شيك بيارايد.

مدارك  را چك كنيد

بسياري از سالن‌هاي زيبايي در تبليغات خود از متدها و مدارك به روز بين‌المللي صحبت مي‌كنند اما در واقع فقط مدرك دوره عمومي فني حرفه‌اي را دارند. اگر سالن يا آرايشگري در مورد مدارك و متدهايش ادعايي دارد حتما روي ديوار دفتر مدير سالن زيبايي دنبال اسناد اين ادعاها باشيد. در غير اين صورت بايد پول تبليغات كذب را به اين سالن زيبايي بدهيد و مشابه خدمات آن‌ها را مي‌توانيد در سالن‌هاي معمولي‌تر هم داشته باشيد.

در ادامه بخوانيد:  اگر حال تان خوب نيست ، ازدواج نكنيد!

نظر ساير مشتري‌ها را بپرسيد. حتما در سالن زيبايي مشتري‌هايي حضور دارند كه از قبل به اين سالن مراجعه مي‌كنند كنار آنها بنشينيد و در مورد سالن و آرايشگاه مورد نظرتان از آنها بپرسيد. اين افراد مي‌توانند معايب يا محاسن كار سالن يا آرايشگر را در اختيارتان قرار دهند و به نكاتي اشاره كنند كه شايد فكر خودتان به آن نرسيده باشد.

 خدمات آزمايشي بگيريد

اگر سالن و آرايشگري را انتخاب كرديد حتما چند ماه قبل از عروسي خدماتي كه از او مي‌خواهيد را امتحان كنيد تا ببينيد كيفيت كار و نحوه عملكرد آرايشگر دقيقا چگونه است. ممكن است آرايشگر موقع شستن سر يا اصلاح صورت‌تان خيلي خشن و باعجله بخواهد كارش را يك‌جوري تمام كند يا اين‌كه اصلا نتيجه كار او را نپسنديد و ترجيح بدهيد پول‌تان را در سالني ديگر خرج كنيد.

امكان انجام خدمات دل‌خواه‌تان را جويا شويد

كوتاهي مو، اصلاح صورت، برداشتن ابروهاي پرپشت، پاكسازي پوست، بخور، رنگ مو، گريم صورت، اصلاح موهاي كم‌پشت، صاف كردن مو، فر كردن مو، خدمات ناخن، ماساژ صورت، سر و بدن، تست استايل و گريم، كمك به پوشيدن و ست كردن لباس عروس همگي مي‌تواند در يك آرايشگاه امروزي به شما ارائه شوند.

نكات بهداشتي هنگام اصلاح

آرايشگران بايد پيش از شروع اصلاح، نخ را با الكل ضدعفوني كرده و بعد از پايان كار هم براي كاهش التهاب پوست مشتري، از پماد اكسيد روي استفاده كنند. بعد از استفاده هر مشتري، نخ بايد عوض شود تا يك نخ با پوست دو صورت تماس نداشته باشد. در غير اين صورت، احتمال انتقال بيماري‌هاي پوستي زياد است. براي مشتريان گذري، آرايشگر بايد تعدادي موچين ضدعفوني شده آماده داشته باشد و در طول روز يك موچين را تنها براي يك نفر استفاده كند. در پايان روز نيز همه موچين‌ها را براي ضدعفوني شدن در الكل قرار دهد.ما به شما توصيه مي كنيم يك موچين مرغوب براي خودتان تهيه كنيد وهنگام مراجعه به آرايشگاه از آرايشگر خود بخواهيد ابروهاي شما را با موچين خودتان تميز نمايد.

آرايش‌هاي رايج و سلامت

وقتي شما براي كوتاه كردن موهايتان به آرايشگاه مي‌رويد، اغلب پيش از كوپ تمامي آرايشگران سر مشتري را مي‌شويند. تميز بودن سرشويي عامل مهمي در جلوگيري از انتقال بيماري‌هاي پوست و مو و بيماري‌هاي قارچي است. سرشويي آرايشگاه‌ها بايد پس از هر بار استفاده، شسته و خشك شود در ضمن افرادي كه فقط مي‌توانند از يك نوع شامپو استفاده كنند، بايد هنگام مراجعه به آرايشگاه حتما شامپوي خود را همراه داشته باشند.

دومين نكته مهم در اين قسمت، حوله مورد استفاده براي خشك كردن موهاست. بهتر است هر مشتري هنگام مراجعه به سالن زيبايي حوله خود را هم همراه بياورد. البته در آرايشگاه‌هاي معتبر تعدادي حوله وجود دارد كه در پايان روز در ماشين لباس‌شويي و خشك ‌كن شسته و هفته‌اي يك بار هم براي ضدعفوني شدن به خشك‌شويي فرستاده مي‌شوند. نكته بعدي در رابطه با قيچي و شانه‌اي است كه آرايشگر براي كوتاه كردن مو از آن استفاده مي‌كند. قيچي پس از هر بار كوپ بايد با الكل ضدعفوني شود و در پايان هفته نيز در دستگاه اتو كلاو استريل شود. شانه‌ها هم پس از هر بار استفاده بايد شسته و در ظرف محتوي الكل نگهداري شوند.سلامتي ارزش هزينه كردن و وقت گذاشتن را دارد پس بهتر است براي پيدا كردن آرايشگاه مناسب وقت بگذاريد و حتي اگر هزينه كمي بيشتر بود آن را بپردازيد.

در ادامه بخوانيد:  مبناهاي انتخاب همسر!

پوشش‌هاي محافظ

يكي از مواردي كه در بيشتر آرايشگاه‌ها به آن توجه  نمي‌شود، استفاده از پيش‌بند است. به طور معمول از هر پيشبند براي چند مشتري استفاده مي‌شود و به اين ترتيب امكان خطر انتقال بيماري‌هاي پوست و مو از طريق قسمتي از پيش‌بند كه دور گردن بسته مي‌شود و در ارتباط مستقيم با پوست است وجود دارد. در آرايشگاه‌هاي معتبر از چسب‌هاي مخصوصي دور گردن استفاده مي‌كنند. به اين ترتيب پوست گردن در تماس مستقيم پيش‌‌بند نيست. مش‌ كردن موها اغلب به دو روش انجام مي‌شود: با استفاده از كلاه و با استفاده از فويل. كلاهي كه براي مش استفاده مي‌شود از جنس لاستيك نرم و با ضخامتي متوسط است. آرايشگران موظف‌اند پس از هر بار مصرف كلاه، آن را با مايع ظرفشويي شسته و با الكل ضدعفوني كنند و براي جلوگيري از چسبناك شدن به آن پودر بزنند. استفاده از فويل براي مش كردن، بهداشتي‌تر است چون فويل يك بار مصرف بوده و براي مشتري بعدي استفاده نمي‌شود. اما آرايشگري كه با فويل مش مي‌كند بايد با تجربه‌تر باشد چون فويل حرارت بيشتري را در خود نگه مي‌دارد و ممكن است مو را بسوزاند. براي گذاشتن موم روي پوست افراد نيز اغلب از قاشق‌هاي يك‌بار مصرف استفاده مي‌شود. در تاتو از سوزن‌ها و رنگ‌هاي مخصوصي استفاده مي‌شود كه اگر پس از هر بار استفاده عوض و دور ريخته نشوند مي‌توانند عامل انتقال بيماري‌هاي خوني و عفوني مانند ايدز و هپاتيت Bباشند.

اگر پيش از كاشت ناخن آرايشگر از مواد ضد قارچ استفاده نكند و هواي زير ناخن مصنوعي را خوب نگيرد، فضاي ميان ناخن فرد و ناخن مصنوعي خالي مي‌ماند و اين فضا در اثر تماس با آب مي‌تواند مركز تجمع قارچ و ميكروب شود.

آرايشگاه‌ها و تخلفات رايج

 

در حال حاضر، بيشتر آرايشگاه‌ها تاتو مي‌كنند، محصولات چاقي و لاغري تجويز مي‌كنند و… كه تمام اين موارد تخلف پزشكي به حساب مي‌آيد. يك آرايشگاه فقط حق دارد در چارچوب وظايفي كه از سوي اتحاديه صنف آرايشگران زنانه مشخص شده، باتوجه به نرخ‌هاي تعيين شده اقدام كند. از جمله كارهايي كه هم‌اكنون رواج زيادي در آرايشگاه‌ها يافته، تزريق ژل به لب است. اين موضوع موجب متورم شدن لب‌ها مي‌شود و اگر به هر دليلي موجب عفونت شود، فرد حق شكايت داشته و مدير آرايشگاه‌ مسئول است. اين موضوع درباره تاتوي ابرو هم صادق است. بسياري از افراد پس از تاتو دچار حساسيت پوستي مي‌شوند و روي ابروي آنها گوشت اضافه درمي‌آيد. اين موارد در حوزه آرايشگاه‌ها، تخلف بهداشتي محسوب شده و پرونده آن به شوراي حل اختلافات ارسال مي‌شود.







 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۳۸:۳۱ توسط:سئوكار موضوع:

 يك سالن خدمات عروسي خوب چگونه بايد باشد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۳۴:۲۷ توسط:سئوكار موضوع:

5 مزيت تميز كردن فرش با سركه

مزاياي تميز كردن فرش با سركه

  • كارايي
  • ارزان بودن
  • يك تميز كننده پاك
  • متناسب با محيط
  • ساده

 

تميز كردن فرش با استفاده از سركه يكي از روش هاي از بين بردن لكه ها و كثيفي هاي فرش است. سركه داراي مزيت هاي فراواني است و به عنوان يك محلول ارزان و در دسترس در مقايسه با ديگر محصولات مي باشد.  البته يك نكته كه بهتر است قبل از شروع بيان كنيم، اين است كه حتما بعد از از بين بردن لكه ها و تميز كردن فرش با استفاده از سركه، حتما محل مورد نظر خود را آبكشي نماييد تا هيچ اثري از سركه نماند زيرا اثرات باقي مانده محلول، باعث انتشار بوي نامطلوبي در محل مي شوند. در هر صورت هم اگر لكه از بين نرفت، حتما آن را به يك قاليشويي معتبر بدهيد و به مسئولي كه براي گرفتن فرش به درب منزل شما مراجعه مي كند، اطلاع دهيد كه از چه محلول و موادي استفاده كرده ايد.

 

 


 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۲۰:۵۳ توسط:سئوكار موضوع:

ضعيف‌ترين‌ها در آسيا به پرسپوليس رسيد

مرحله رفت دور گروهي رقابت‌هاي فوتبال ليگ قهرمانان آسيا درشرايطي به پايان رسيد كه پرسپوليس چند عنوان «ضعيف‌ترين» را به خود اختصاص داد و استقلال خوزستان بهترين شد.

پرسپوليس


برچسب: پرسپوليس،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۳۷:۱۸ توسط:سئوكار موضوع:

براي پرسپوليس متاسفم كه چنين دروازه‌بان ترسويي دارد

به گزارش افكارنيوز، وحيد قليچ در خصوص شكست 3 بر يك تيم فوتبال پرسپوليس در هفته سوم ليگ قهرمانان آسيا مقابل الريان قطر اظهار داشت: تيم پرسپوليس خيلي ضعيف كار كرد. برانكو به آقاي خوش‌شانس معروف است ولي اين‌بار نتوانست بازي را برگرداند و شكست خورد.وي ادامه داد: پرسپوليس نبايد به اين شكل بازي كند، اين‌طور بازي كردن در شان اين تيم با قدمت نيست. از دروازه‌بان تا خط حمله پر از مشكل است و بايد اين مشكلات را حل كنند.

براي پرسپوليس متاسفم كه چنين دروازه‌بان ترسويي دارد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۳۵:۳۴ توسط:سئوكار موضوع:

آرزوي سرمربي تيم ملي واليبال بانوان براي پرسپوليس

سرمربي تيم ملي واليبال بانوان ايران ابراز اميدواري كرد پرسپوليس بتواند عنوان قهرماني ليگ ايران را به دست آورد.

مايدا چيچيچ


برچسب: پرسپوليس،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۳۴:۱۶ توسط:سئوكار موضوع:

درخواست مدافع پرسپوليس از برانكو به خاطر كي روش

به گزارش افكارنيوز، تيم فوتبال پرسپوليس از ساعت ۱۸:۵۵ روز گذشته سه شنبه در هفته سوم ليگ قهرمانان آسيا در قطر ميهمان الريان بود كه اين مسابقه در نهايت با نتيجه ۳ بر يك به سود الريان خاتمه يافت.سرمربي پرسپوليس در حالي تركيب سرخپوشان را براي اين بازي آماده كرده بود كه محمد انصاري مدافع مصدوم اين تيم تا پيش از اين ديدار جايي در تركيب تيم برانكو نداشت چرا كه اين مدافع ملي‌پوش مصدوم بود و پس از اينكه دوران مصدوميتش را سپري كرد، در تمرينات تيمي حضور چندان فعالي نداشت. به همين خاطر سرمربي سرخپوشان در نظر داشت تا محسن ربيع خواه را جايگزين وي در تركيب اصلي پرسپوليس براي بازي با الريان كند.

درخواست مدافع پرسپوليس از برانكو به خاطر كي روش


برچسب: پرسپوليس،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۳۲:۵۸ توسط:سئوكار موضوع:

تمرينات پرسپوليس زير نظر باقري، ايگور و ماركو

به گزارش گروه ورزشي خبرگزاري برنا و به نقل از سايت رسمي باشگاه پرسپوليس، اعضاي تيم فوتبال پرسپوليس پس از برگزاري سومين ديدار خود در مرحله گروهي رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا 2017 در برابر تيم الريان كه با برتري تيم ميزبان همراه شد، بامداد امروز چهارشنبه در غياب برانكو ايوانكوويچ و سرتن چوك وارد تهران شدند.
تمرينات پرسپوليس پيش از سال نو زير نظر كريم باقري، ايگور پاناديچ و ماركو استيلينوويچ برگزار خواهد شد.

تمرينات پرسپوليس زير نظر باقري، ايگور و ماركو


برچسب: پرسپوليس،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۳۱:۳۹ توسط:سئوكار موضوع: