سايت پرسپوليس سايت پرسپوليس .

سايت پرسپوليس

چه فرقي بين اسكراب و لايه بردار است؟

اسكراب به معناي ساييدن و برداشتن لايه‌هاي سطحي پوست است. اسكراب با توجه به نوع پوست، معمولا هفته‌اي يك يا دو مرتبه انجام مي‌شود.

اسكراب پوست چيست؟

اسكراب به معناي ساييدن و برداشتن لايه‌هاي سطحي پوست است. اسكراب با توجه به نوع پوست، معمولا هفته‌اي يك يا دو مرتبه انجام مي‌شود و انجام روزانه آن به پوست آسيب مي‌رساند. اسكراب پوست، سلول‌هاي مرده را از سطح پوست پاك مي كند و آلودگي‌ها را از منافذ پوست خارج كرده و پوست را نرم و لطيف مي‌كند. با اسكراب و زدودن آلودگي‌ها از سطح پوست، كرم چين و چروك، كرم صورت يا محلول ضد آكنه شما موثرتر از قبل عمل خواهد كرد، زيرا اجازه نفوذ به زير سلول‌هاي پوستي داده مي شود و سلول‌هاي مرده مانع رسيدن و جذب مواد مغذي به پوست نخواهند بود.

دكتر شهلا انشاييه متخصص پوست و مو، با بيان اينكه در حال حاضر برخي اسكراب‌ها به صورت شوينده‌هايي حاوي ذرات زبر در بازار موجود است، گفت: اين ذرات زبر بيشتر از هسته زرد آلو تشكيل شده‌اند. افراد به صورت حركات دوراني پوست خود را با اين اسكراب‌ها مي‌شويند و اين دانه‌هاي ريز و زبر پوست را تميز كرده و به باز شدن منافذ پوست كمك مي‌كنند. در گذشته از سفيداب‌ براي لايه برداري سطحي پوست استفاده مي شد.

اسكراب پوست به معناي لايه برداري سطحي پوست (لايه‌هاي شاخي و سلول‌هاي مرده پوست) است كه با لايه برداري متفاوت است. لايه برداري كلمه‌اي عام است كه شامل لايه‌هاي عمقي‌تر پوست نيز مي‌شود. البته لايه برداري‌هاي عميق پوست بايد توسط پزشك انجام شود و افراد نبايد خودسرانه اقدام به اين نوع لايه‌برداري كنند. بهتر است از كرم‌هاي لايه‌بردار تحت نظر پزشك متخصص استفاده كنيد، زيرا در بسياري مواقع اصلا نيازي به استفاده از لايه‌بردارها نيست و بايد ديد كه پزشك متخصص پوست تشخيص استفاده از كدام لايه بردار را مي‌دهد يا نه.

 

روش صحيح اسكراب پوست

محصول مناسب اسكراب پوست را تهيه كنيد

هميشه بهترين اسكراب را انتخاب كنيد. البته اين به معناي گران‌ترين نوع نيست، بلكه منظور مناسب‌ترين آنها، براي پوست شماست. امروزه تنوع بسيار زيادي از اسكراب ها در فروشگاه ها وجود دارد كه انتخاب اسكراب مناسب از بين همه آنها دشوار به نظر مي رسد. شايد مجبور شويد چند محصول مختلف را امتحان كنيد تا اينكه متوجه شويد كدام براي پوست شما مناسب‌تر است. شما بايد دو نوع اسكراب تهيه كنيد:

- اسكراب براي صورت تان.

- اسكراب براي كل بدن تان.

 

داروخانه بهترين جايي است كه مي توانيد اسكراب مناسب پوست تان را از آنجا تهيه كنيد.

 

اسكراب را در حمام بگذاريد

اسكراب خود را در حمام نزديك دوش يا وان بگذاريد. فقط در اين صورت فراموش نمي‌كنيد كه از آن استفاده كنيد و در نتيجه درخشش پوست تان هم حفظ خواهد شد.

 

اسكراب را بر روي پوست مرطوب استفاده كنيد

قبل از استفاده از اسكراب، پوست تان را خيس كنيد. اين كار به همه تركيبات موجود در اسكراب اجازه مي دهد كه با پوست صورت و بدن تان تماس برقرار كنند، بنابراين پوستتان را بسيار نرم و لطيف مي كند.

 

آرام اسكراب كنيد

اسكراب را به پوست بماليد و پوست خود را به آرامي ماساژ دهيد. از ماساژ دادن محكم جدا خودداري كنيد و مراقب باشيد كه مواد اسكراب به اطراف چشم‌ها ماليده نشود. نقاطي از صورت كه مي‌توان كمي محكم‌تر ماساژ داد، شامل پيشاني، بيني و چانه مي‌باشند.

 

اسكراب را به صورت دوراني بماليد

اسكراب را با ماساژهاي دوراني كوچك بر روي پوست شروع كنيد و هيچ نقطه اي از پوستتان را جا نگذاريد. اسكراب را از صورتتان شروع كنيد و بعد كم كم همه بدنتان را اسكراب نماييد. زير زانوها و آرنج هايتان را فراموش نكنيد. براي قسمت هاي بزرگ بدن مي توانيد از ماساژهاي دوراني بزرگ استفاده كنيد.

 

حواستان به نقاطي كه اسكراب مي كنيد، باشد

هنگام اسكراب پوستتان حواستان به نقاط حساس بدن مانند سينه ها و پايين تنه، گردن و صورتتان باشد. پوست اين مناطق حساس تر مي باشند، پس بايد اين مناطق را آرام تر ماساژ دهيد. فشار بيشتري را بر روي پوست زانوها، آرنج ها و پاها وارد كنيد، زيرا پوست اين نقاط از بدن كلفت تر مي باشند.

 

از ليفه استفاده كنيد

در مواردي كه پوستتان بسيار ضخيم و كلفت است، اسكراب را همراه ليفه بر روي پوستتان ماساژ دهيدتا نتيجه بهتري از آن بگيريد. اگر چه ليفه چيزي شبيه اسفنج است، ولي بافت آن ضخيم تر از اسفنج مي باشد و هنگامي كه خيس است مانند اسفنج نرم نمي شود. ليفه را مي توانيد از داروخانه ها و يا جايي كه وسايل حمام مي فروشند، تهيه كنيد.

 

اسكراب را بشوييد

وقتي اسكراب بدن تان تمام شد، آن را براي مدت طولاني روي پوستتان نگذاريد، زيرا پوست تان بسيار خشك و دچار خارش مي شود. لذا پوست خود را خوب بشوييد. مطمئن شويد كه تمام مواد اسكراب از پوست شما پاك شده است. هنگامي كه تمامي مواد كاملا شسته شود، پوستي لطيف و نرم خواهيد داشت.

 

پوست خود را خشك كنيد

پوست خود را با حوله‌اي نرم و خيلي آرام خشك كنيد و با محصولاتي كه روزانه براي مراقبت از پوست خود استفاده مي‌كنيد، ادامه دهيد.

 

از لوسيون استفاده كنيد

بعد از اسكراب پوست، مقدار زيادي لوسيون را بر روي پوست تان بماليد. از كرم صورت نيز بر روي صورت و گردن تان استفاده كنيد. لوسيون را بايد مسقيما بعد از اسكراب استفاده كنيد. به اين طريق صورت تان مرطوب شده و دچار خشكي نمي شود.

 

هشدارها

- برخي مواقع در آرايشگاه‌ها لايه‌برداي عميق انجام مي‌شود كه اين عمل اشتباه است.

- به پيشنهاد دوستان يا از روي تبليغات از لايه بردارها استفاده نكنيد، زيرا در اين حالت پوست آسيب‌پذير مي‌شود.

- به ياد داشته باشيد كه اسكراب، تفريح و سرگرمي نيست و اگر با دقت و به درستي صورت نپذيرد، آسيب‌هاي جدي به پوست وارد مي‌آورد. برخي از افراد با استفاده افراطي و خشن از اسكراب‌ها باعث صدمات و خراش‌ پوست مي شوند.

- براي تاثير بيشتر، با پوست خود با ملايمت و به دور از هر گونه خشونتي رفتار كنيد. تاثير لايه‌برداري در دراز مدت و با صبر حاصل مي‌شود، نه با شدت و سرعت. با استفاده افراطي از اسكراب‌ها، پوست حالت جمع‌شدگي به خود گرفته و در موارد وخيم‌تر، پوست بسيار نازك و شكننده خواهد شد.

- از اسكراب فقط يك‌ يا دو بار در هفته استفاده نماييد. استفاده هر روزه از آن، منجر به آسيب‌هاي پوستي خواهد شد، پوست شما خشك و خشن شده و اگر داراي پوستي حساس باشيد، قطعا نتايج بدتري حاصل مي‌شود.

- بعد از زدودن موهاي بدن، از اسكراب كردن خودداري كنيد، زيرا بعد از تميز كردن موهاي بدن، پوست به شدت حساس شده و در معرض خطر سوزش قرار مي‌گيرد.

- هميشه بعد از لايه‌برداري و زدودن سلول‌هاي مرده از سطح پوست، از كرم ضد آفتاب استفاده نماييد(غير از شب)، زيرا پوست نسبت به نور واكنش نشان خواهد داد.

مطالب مرتبط

اسكراب صورت
اسكراب پوست
اسكراب لب


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۱۲:۵۸:۵۴ توسط:سئوكار موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :