سايت پرسپوليس سايت پرسپوليس .

سايت پرسپوليس

فوايد لوسيون‌هاي بدن

استفاده از لوسيون‌هاي بدن يكي از ساده‌ترين راه‌هاي حفظ سلامت پوست بدن‌ است. لوسيون‌هاي حمام بدن باعث مرطوب‌ كردن سطح پوست‌ مي‌شود و از خشك شدن پوست‌تان جلوگيري مي كند؛ در حالي كه لوسيون‌هاي معمولي بدن به پوست‌تان حس طراوت و جواني مي‌بخشد...

  اينجا به برخي از فوايد لوسيون‌هاي بدن اشاره مي‌كنيم.

1.  رطوبت رساني به پوست

افرادي كه در مناطق خشك زندگي مي‌كنند و پوستي حساس و خشك دارند، اغلب از لوسيون‌هاي بدن استفاده مي‌كنند. پوستي كه به‌خاطر خشكي، سرما و گرماي بيش از حد حساس و تحريك شده است احتياج به مراقبت ويژه‌اي دارد. شما مي‌توانيد با استفاده از لوسيون‌ها رطوبت و مراقبت‌هاي ويژه را به پوست‌تان هديه دهيد. برخي از افراد به‌طور ژنتيكي پوست حساسي دارند و به شرايط آب و هوايي و اقليمي ربطي ندارد؛ به اين افراد استفاده از لوسيون‌هاي حمام را پيشنهاد مي‌كنيم. استفاده از انواع روغن‌هاي گياهي نيز به‌عنوان لوسيون حمام رايج است.

2.  رفع  خشكي پوست

حتي اگر پوست شما از نوع معمولي يا چرب باشد، بازهم ممكن است بخش‌هاي خشكي از بدن‌تان مانند اطراف آرنج و زانوها شما را ناراحت كند. شما مي‌توانيد با استفاده از لوسيون‌هاي بعد از حمام و قبل از خواب به داد اين نواحي از بدن‌تان برسيد. استفاده منظم از لوسيون‌ها در رفع خشكي‌هاي اطراف زانو و آرنج معجزه مي‌كند.

3.  رفع پينه

اگر شما از آن دسته افرادي هستيد كه پوست كف پاهايتان به دليل خشكي زياد ترك مي‌خورد، استفاده از لوسيون بدن مي‌تواند به شما كمك بسياري كند. لوسيون‌هاي بدن در جدا كردن سلول‌هاي مرده كف پا نقش به‌سزايي دارد. البته در شرايطي كه پينه‌هاي كف پاهايتان قرمز، ملتهب و دردناك است، بايد با پزشك‌تان مشورت كنيد.

4.  حس خوب، بوي‌خوش

 استفاده از لوسيون‌هاي بدن حس خوبي را به افراد منتقل مي‌كند. در ضمن رايحه و بوي خوش آن فراموش نشدني است. شما مي‌توانيد رايحه لوسيون‌هاي بدن را با توجه به نوع پوست و علائق خود و با در نظر گرفتن خواص تركيبات موجود درآن انتخاب كنيد.

5.  حفظ آرامش

حتي اگر پوست شما در بهترين حالت سلامتي و شادابي باشد و به هيچ‌گونه مرطوب‌كننده‌اي احتياج نداشته باشد، استفاده از لوسيون‌ بدن به پوست‌تان آرامش مي‌دهد. اگر لوسيون را همراه ماساژ بدن استفاده كنيد تاثير آن چند برابر مي‌شود.

6. لطافت بعد از كار

اگردست‌هايتان بعد از شستن ظرف يا گردگيري خانه حساس و خشك مي‌شود و گاهي اوقات مي‌خارد، لوسيون‌هاي دست به كمك شما مي‌آيد.

 بد نيست شيشه‌اي از لوسيون مورد علاقه‌تان را در آشپزخانه نگه داريد و بلافاصله بعد از اتمام كارهاي منزل سراغ آن برويد و تمام دست‌تان را به آن آغشته كنيد.

7. شفافيت پوست

استفاده از انواع لوسيون‌هاي بدن به پوست شما درخشندگي خاصي مي‌بخشد. بسياري از لوسيون‌ها حاوي تركيبات سفيد كننده هستند كه باعث روشن شدن پوست‌ مي‌شود. هم‌چنين برخي از اين لوسيون‌ها داراي دانه‌هاي كوچك پاك‌كننده‌اي هستند كه به‌عنوان اسكراب عمل مي‌كنند و سلول‌هاي مرده را از سطح پوست جدا مي‌كنند.

مطالب مرتبط

#لوسيون_بدن

لوسيون بدن نيوا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۲۲:۴۵ توسط:سئوكار موضوع:

چطوري يك پنكك خوب خريداري كنيم ؟

كليد بهره‌مندي از آرايش زيبا، استفاده از يك پن‌كك مناسب است كه با رنگ و نوع پوست شما سازگاري داشته و بطور يكدست روي پوست صورت شما پخش شود.
 

گر پوستتان چرب است، از پن‌كك‌هاي بدون روغن استفاده كنيد. در صورتي كه پوستتان خشك است، به سراغ پن‌كك‌هايي برويد كه حاوي مرطوب‌كننده هستند. قبل از انتخاب پن‌كك‌هاي سازگار با نوع پوستتان، بايد آن‌ها را امتحان و مقايسه كنيد. براي اين كار، لايه نازكي از هر يك را روي خط چانه‌تان بماليد و در نور طبيعي آن‌ها را با هم مقايسه كنيد. هركدام از آن‌ها كه روي پوستتان محو شد، مناسب‌ترين پن‌كك براي شما است. به خاطر داشته باشيد كه آزمايش پن‌كك روي پوست دست، كار اشتباهي است و همواره بايد آن را روي پوست صورت و ترجيحاً در خط چانه امتحان كنيد. با توجه به اين كه رنگ و شدت نور طبيعي در فصل تابستان و زمستان متفاوت است، پيشنهاد مي‌كنيم يك پن‌كك تيره براي تابستان و يك پن‌كك روشن‌تر براي زمستان خريداري كنيد.

توصيه :برس پنكك بايد لايه‌هاي اضافي پودري كه روي پوست قرار گرفته را پخش و صاف كند تا پودر به شكلي طبيعي و‌يكنواخت روي پوست بخوابد ( مهم نيست پودر چه ضخامتي داشته باشد ، مهم‌يكنواختي آن است). اين برس بايد براحتي روي برجستگي‌ها و فرو رفتگي‌هاي صورت مثل كناره‌هاي چشم‌ها و بيني بلغزد. اين برس را هفته اي‌يكبار بشوييد.

پرهيز :اسفنج‌هاي پنكك اوايل خوب و مناسب عمل مي‌كنند ولي پس از چندين بار استفاده كثيف شده و محل مناسبي براي رشد باكتري‌ها خواهند شد. تميز كردن آنها بطور كامل كار سختي است و معمولا" بعد از مدتي قادر به پوشاندن گوشه‌ها و فرو رفتگي‌هاي صورت نيستند و به اين ترتيب آرايشي صاف و‌يكنواخت با اين برسها امكان پذير نخواهد بود.

نكته:اگر‌ يك وسيله‌ي آرايشي باشد كه شما هرگز نبايد از آن دور باشيد، آن سو آب پنبه اي است. اين سوآب‌ها براي پاك كردن ريمل‌هاي پخش شده در زير چشم ، و پاك كردن آرايش از صورت فوق العاده اند. به علاوه جنس اين سوآب‌ها ( %100 كتان) از نظر بهداشتي ايده آل است.

اگر پوستي خشك داريد براي بهتر شدن آرايشتان اينگونه عمل كنيد. قبل از زدن پنكك حتما كرم مرطوب كننده و يا كرم پودر زده وبا اسپري سبك آب كمي صورتتان را مرطوب كنيد وبعد پنكك بزنيد ويا پد پنكك رو كمي مرطوب كنيد.

 

پنكيك جنسي فشرده، خشك و بسيار پودري دارد كه پوشش بسيار مناسبي فراهم مي كند و بوسيله آن مي توان انواع لك ها و ناهمواري هاي پوست را پوشش داد. علاوه بر اين به خاطر نحوه پوششي كه ايجاد مي كند، براي افراد با پوست هاي بسيار چرب هم ايده آل محسوب مي شود؛ زيرا در برابر گرما و يا تعريق تحت تاثير قرار نمي گيرد و شما مي تواند براي مدت طولاني با استفاده از پنكيك پوستي صاف و يكدست داشته باشد.

اما علاوه بر انتخاب يك پنكيك عالي نحوه استفاده آن هم اهميت بسيار دارد :

اولين و مهم ترين مرحله آن است كه پد پنكيك خود را مرطوب كنيد، هرچه رطوبت پد پنكيك كمتر باشد، پوشش بيشتري خواهيد داشت، پس اگر به دنبال يك پوشش طبيعي روي پوست صورت تان هستيد، پد را زياد مرطوب نكنيد و همچنين براي برداشتن پنكيك فشار اضافي به آن وارد نكنيد. با مقدار كافي از پنكيك روي پد، پوشش پوست را آغاز كنيد براي اينكه پوست صورت شما يكنواخت تر بنظر برسد و هرچه قدر از سطح صورت را كه مي توانيد پوشش بدهيد : صورت، چانه، گوشه هاي بيني و خطوط نزديك چشم.

مطالب مرتبط

#بهترين_پنكك

بهترين مارك پنكك

بهترين پنكك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۲۰:۲۴ توسط:سئوكار موضوع:

كانسيلر چيست؟

كانسيلرها درواقع كرم‌پودرهاي فشرده روشن و رنگي هستند كه شما مي‌توانيد آنها را قبل يا بعد از كرم پودر استفاده كنيد البته بعضي‌ها مي‌گويند بهتر است بعد از كرم‌پودر زدن استفاده شود. اين كانسيلرها به‌ صورت‌هاي مختلفي وجود دارند؛ يكي به‌صورت Stick يا ماتيكي كه استفاده از آن راحت‌تر است، حالت ديگر كرم‌مانند نيمه‌جامد و در نهايت كانسيلرهاي مايعكانسيلر معمولا بايد يك درجه از رنگ كرم‌پودر استفاده شده روشن‌تر باشد. اگر خيلي روشن‌تر از كرم‌پودر باشد به جاي پوشانندگي لكه‌هاي تيره را بيشتر نشان خواهد داد .
خريداران معمولا هنگام خريد كانسيلرها به دليل وجود انواع مختلفي از رنگ‌ها سردرگم هستند. هر رنگ مختلف كانسيلر براي از بين بردن و پوشاندن لكه‌هاي مختلف پوستي و دادن رنگ و جلوه زيبايي به پوست طراحي شده است.
 
چگونه يك كانسيلر مناسب انتخاب كنيم؟

كانسيلر زرد:اين تن رنگ براي هر پوستي مناسب است. اين كانسيلرها لكه‌هاي تيره را محو مي‌كند. اگر مي‌خواهيد تيرگي اطراف چشم خود را بپوشانيد از كانسيلر زرد استفاده كنيد.

كانسيلر نارنجي:براي افراد سبزه اين كانسيلر بسيار مناسب است. هنگام خريد آن را در اطراف دهان تست كنيد.

كانسيلر سبز:اين كانسيلر براي خنثي كردن تن قرمز پوست مي‌باشد. اگر داراي لكه‌هاي قرمز مادر زادي هستيد يا مي‌خواهيد جوش‌هاي خود را بپوشانيد اين كانسيلر مخصوص شماست.

كانسيلر بنفش:بله كانسيلر بنفش نيز وجود دارد. كساني كه پوست صورتشان مايل به زرد است مي‌توانند از اين محصول استفاده كنند. لكه‌هاي كبودي روي صورت كاملاً با اين كانسيلر محو خواهد شد.
 
كانسيلرهايي را انتخاب كنيد كه مناسب تن پوست باشد
فرم كانسيلرها
توليدكنندگان لوازم آرايشي انواع متفاوتي از كانسيلرها را توليد مي كنند. مهم است تا مصرف كنندگان كانسيلرهايي را انتخاب كنند كه مناسب براي تن پوست آنها باشد. به خاطر داشته باشيد كه بعضي از كانسيلرها براي بازسازي پوست هستند به اين معني كه براي استتار لكه هاي جدي پوست بسيار ايده آل هستند.
 
كانسيلر كرم
كانسيلرهايي كه فشرده شده و قوام دارند به عنوان كانسيلرهاي كرم ناميده مي شوند. اين كانسيلرها را مي توان با انگشتان دست و يا فرچه هاي آرايش استفاده كرد.
كرم هاي كانسيلر پوشش بسيار مناسبي ارائه مي كنند. و ايده آل براي افرادي هستند كه نياز به پوشاندن لكه هاي سطح پوست در طول روز دارند. كانسيلرهاي كرم ماندگاري بالايي در طول روز دارند، به اين معني كه خشك، پوسته پوسته و چروكيده نمي شوند.
 
كانسيلرهاي مايع
كانسيلرهاي مايع همان حالت كرم پودرهاي مايع را دارند. آنها زماني كه با قلم‌هاي آرايشي و يا اسفنج ها استفاده مي شوند عملكرد عالي دارند. از كانسيلرهاي مايع براي ايجاد پوشش و لايه اي روي پوست استفاده مي شود، و معمولا زمان زيادي لارم دارند تا اين پوشش ايجاد گردد. بعضي از كانسيلرهاي مايع هم وجچود دارند كه به سختي مي توان آنها را با ديگر لوازم آرايشي تركيب و استفاده كرد. به همين دليل قبل از خشك شدن آنها روي پوست، لازم است تا با كرم پودر تركيب شوند. كانسيلرهاي مايع و ارزان ممكن است در طول روز به حالت پوسته پوسته روي صورت قرار گيرند.
 
كانسيلرهاي پودري
يكي از بهترين انواع كانسيلرها، انواع پودري آنها است. اين كانسيلرها براي استفاده با لوازم آريشي معدني كاربرد دارند. بعضي از كانسيلرهاي پودري ممكن است در ظروف مخصوصي فشرده شده باشند و مانند پودرهاي صورت فشرده شده باشند. كانسيلرهاي پودري سطح متوسطي از پوشش را ايجاد مي‌كنند. بهرحال، مي توان به راحتي با كرم پودرهاي مايع و انواع كرم پودرها از اين كانسيلرها استفاده كرد. بسياري از خريداران ترجيح مي دهند از كانسيلرهاي پودري و تركيب آن با كرم پودرها استفاده كنند.

كانسيلرهاي استيكي
اين كانسيلرهاي استيكي مانند رژ لب طراحي شده اند و كانسيلر حالت كرم مانند دارد. هرگز مستقيما از اين استيك ها روي پوست استفاده نكنيد. هميشه از انگشت و برس براي اين كار استفاده كنيد. خريداران بايد بدانند كه بعضي از كانسيلرهاي استيكي ارزان، ماندگاري بالايي ندارند. پس بايد در طول روز چندين بار از آنها استفاده شود. اين كانسيلرها براي مسافرت مناسب هستند. همچنين براي گذاشتن در كيف هاي كوچك و دستي هم مناسب مي باشند.

كانسيلرهاي مدادي
بسيار مشابه كانسيلرهاي استيكي هستند ولي فرمولاسيون تهيه آنها كمي چسبناك تر است و حالت خط چشم هاي مدادي را دارند و براي افرادي كه مي خواهند پوشش متوسطي روي پوست ايجاد كنند مناسب هستند. كانسيلرهاي مدادي در شرايط آب و هواي گرم هم حالت جامد خود را حفظ مي كنند كه استفاده از آنها را در تابستان بسيار مناسب مي سازد. بسياري از كانسيلرهاي مدادي براي مسافرت هم مناسب هستند.

مطالب مرتبط

#كانسيلر_چيست #كرم_پودر

كانسيلر چيست

كرم پودر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۱۷:۵۹ توسط:سئوكار موضوع:

چرا ماسك صورت استفاده ميكنن ؟!

ماسك صورت براي مقاصد زيبايي و درماني روي صورت گذاشته مي شود. ماسك هاي صورت در دو نوع خانگي و حرفه اي در دسترسند. آنها را مي توان در بسته بندي هاي بطري و جار خريداري نمود. برخي از آنها مواد پودري شكلي هستند كه بايد با آب مخلوط شوند. ماسك ها را معمولاً به صورت هفتگي استفاده مي كنند. ماسك ها بيشتر از آنكه مزيتي براي پوست داشته باشند، نشاط آور هستند.

فرمولاسيون هاي پايه اي ماسك هاي صورت : 

ماسك هاي با پايه موم

ماسك هاي بر پايه موم معمولاً در سالن هاي حرفه اي استفاده مي شوند زيرا طبيعتي گرم دارند و استفاده از آنها لذت بخش است. در اين ماسك ها از موم زنبور عسل، موم پارافين، ژل پتروليوم استفاده مي شود. واكس را در ظرفي كه در حمام آب قرار داده شده، داغ مي كنند و پس از كنترل دماو اطمينان از عدم سوزاندن پوست روي پوست گذاشته مي شوند. از گاز استريل براي پاك كردن موم هايي كه تراوش كرده و به اطراف صورت ريخته، استفاده مي شود. از گاز استريل براي جلوگيري از چسبيدن موم به موهاي كركي صورت نيز استفاده مي شود. اين ماسك ها از تبخير آب پوستي به شكل موقتي جلوگيري نموده و پوست را رطوبت زدايي مي كنند.

ماسك هاي وينيلي يا لاستيكي

ماسك هاي بر پايه وينيل يا كائوچو براي مصارف خانگي بسيار مناسب هستند. زيرا استفاده از آنها آسان است. ماسك هاي كائوچويي بر پايه لاتكس هستند و ماسك هاي وينيل بر پايه مواد لايه ساز مثل پلي وينيل الكل يا پلي ونيل استات هستند. اين ماسك ها را به صورت پيش مخلوط در تيوب بسته بندي مي كنند و در هنگام استفاده با نوك انگشتان يا با يك وسيله چوبي روي صورت پخش مي كنند.

ماسك هاي هيدروكلوئيدي
ماسك هاي هيدروكلوئيدي هم براي مصارف خانگي و هم براي مصارف آرايشگاهي قابل استفاده هستند. هيدروكلوئيدها از موادي مثل جو دوسر تشكيل شده اند و داراي وزن مولكولي بالايي هستند. مواد تشكيل دهنده اين ماسك ها از صمغ ها و مواد جاذب الرطوبه تشكيل شده است و مواد مرطوب كننده ديگري نيز به فرمولاسيونشان اضافه شده است.

ماسك هاي خميري

 

ماسك هاي خميري از خاك رس (بنتونيت، كائولين يا خاك چيني) با عنوان ماده جاذب تشكيل شده است. اين خاك ها خاصيت قابض دارند و ماسك ساخته شده با آنها براي پوست چرب مناسب است.

 

انواع ماسك هاي صورت

ماسك هاي پاكسازي پوست

اين نوع ماسك ها سبب برداشت بخش هاي خارجي لايه هاي كراتينيزه پوست مي گردند. در حقيقت اين نوع فراورده ها افزون بر عملكرد پاك كنندگي، تا حدي سبب لايه برداري (peeling) از سطح پوست مي گردند. البته بايد به خاطر داشت كه اين ويژگي به هيچ عنوان قابل مقايسه با لايه برهاي شيميايي نمي باشد.

ماسك هاي آبرسان پوست

برخي از انواع ماسك ها داراي مواد مرطوب كننده مي باشند و حالتي نرم و مرطوب به پوست مي دهند. پس از استفاده از اين نوع ماسك، پوست حالت متورم و گوشتالو پيدا مي كند و به طور موقت برخي از چين و چروك هاي پوست را برطرف مي نمايد

ماسك هاي درمان آكنه

اين نوع ماسك ها داراي مواد موثره اي مي باشند كه اثرات درماني برخي نيز با جذب چربي هاي پوست به بهبود شرايط آن كمك مي كنند.

ماسك هاي شاداب كننده و طراوت بخش

استفاده از اين ماسك ها با ايجاد حالت ماساژ و نوازش پوست نوعي حالت آرامش و ملايمت در سطح پوست ايجاد مي كند و در مجموع حس خوبي را در فرد القاء مي كند. پس از برداشت نيز، احساس پاك كنندگي پوست و تازگي در فرد ايجاد مي كنند؛ به ويژه اگر در فرمولاسيون از مواد قابض استفاده شود.

مطالب مرتبط

#ماسك_صورت

ماسك صورت 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۱۳:۳۷ توسط:سئوكار موضوع:

نكات مهم براي حرفه اي رژ لب زدن

همه خانمها رژ لب را دوست دارند و يكي از لوازم آرايشي بسيار پركاربرد است اما اينكه چگونه رژ لب بزنيد تا زيبا و حرفه اي باشد هم مهم است.
 

اشتباهات خانم ها هنگام رژ لب زدن

خيلي وقت ها براي خانم ها پيش امده پس از زدن رژ لب ، لب هايشان ترك ترك شده و دليل ان صاف نبودن لب و پوسته پوسته بودن سطح لب آن هاست.در اينجا براي شما يك ترفند را در نظر گرفته ايم كه راحت رژتان را بدون ترك بر روي لبانتان بزنيد و پوسته پوسته شدن لب ها يتان را با اين روش ساده از بين ببرد.رژ لب زدن

رژ لب زدن آرايش و زيبايي

آرايش ترفندهاي خاص خود را دارد. با كمك گفتن از نكات زير در پايان زيباتر ديده شويد.

زدن رژ روي لب هاي ترك خورده

در ابتدا با نوشيدن آب كافي مانع ترك خوردن لب ها شويد. اگر آب رساني مشكل شما را حل نكرد مي توانيد وازلين يا نرم كننده هاي لب را قبل از زدن رژ روي لب هاي خود امتحان كنيد.

لايه برداري كرن لب ها

علاوه بر حفظ رطوبت لب، لايه برداري قبل از زدن رژ كاري ضروري است. به آرامي با استفاده از يك لايه بردار ملايم با مرطوب كننده، پوست هاي مرده ي روي لب هاي خود را محوكنيد. لايه برداري پوست هاي مرده را از بين برده و سطح لب را به اندازه ي كافي براي زدن رژ نرم و مرطوب نگه مي دارد.

اهميت استفاده از خط لب

خط لب اغلب براي همه ي آرايش ها ضروري است. خط لب يعني زياد ماندن رژ لب و جلوگيري از بيرون زدن يا پخش شدن رژ شما. زدن خط لب در ابتداي كار باعث مي شود بتوانيد دقيقاً ببينيد در چه جاهايي نياز به كشيدن خط لب وجود دارد.

زياد زدن خط لب

خط لب درست است كه بايد باشد اما قبل از زدن آن به اين نكته دقت كنيد. شما بايد ظاهر لب هاي خود را زيباتر كنيد نه اينكه براي خود لب هاي جديد بسازيد. براي طبيعي به نظر رسيدن چهره بايد تنها خط لب را در مركز دهان خود بزنيد.

تيره بودن خط لب

خط لب شما بايد هميشه مكمل رژتان باشد نه اينكه بر رنگ آن غلبه يابد. زماني كه از خط لب هاي تيره استفاده مي كنيد تمام بالا و پايين لب را از آن بزنيد. سپس رژ خود را در لبه ها با خط لبتان تركيب كنيد. براي بهترين نتيجه هميشه به دنبال خط لب هايي باشيد كه تا حد ممكن بيش ترين تطابق را با رژ شما داشته باشند.

استفاده از رنگ مناسب براي پوست شما

درست مانند كرم كه در تن رنگ هاي مختلف است رژ لب نيز همين حالت را دارد. پيدا كردن تن رنگي مناسب براي زيبا ديده شدن شما ضروري است. براي كساني كه تن پوستي زرد دارند رنگ هاي گرم بهتر است و براي افرادي كه تن رنگي صورتي دارند رنگ هاي آبي يا بنفش. پوست هاي رنگ پريده نبايد از رژهاي زياد روشن يا زرد استفاده كنند. براي تن پوستي تيره تر از رژهاي زياد روشن يا كمرنگ خودداري كنيد. تن رنگي تيره تر براي اين افراد طبيعي تر به نظر مي رسد.

رنگ مناسب براي اندازه ي لب

رژلب مي تواند لب هاي شما را بزرگ يا كوچك نشان دهد و اين بستگي به تن رنگي مورد استفاده ي شما دارد. رنگ هاي تيره تر باعث مي شوند لب ها نازك تر به نظر برسند، درحالي كه تن رنگي براق و روشن لب هاي شما را پرتر نشان مي دهد.

مطالب مرتبط

#رژ_لب

رژلب مك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۰۸:۱۶ توسط:سئوكار موضوع:

طرز صحيح ريمل زدن براي داشتن چشمهاي زيبا وجذاب

ريمل هاي مختلفي و بسياري وجود دارد اما كمتر كسي است كه از تكنيك هاي انتخاب ريمل و استفاده از آن آگاه باشد، افراد كمي هستند كه بدانند انتخاب ريمل بستگي به نوع چشم و مژه ها دارد و بايد هنگام خريد تمام اين موارد را در نظر داشت.
 
قبلأ فقط يك رنگ مشكي وجود داشت اما امروزه شما مي توانيد در تمام رنگ ها آنها را پيدا كنيد. ريمل مشكي فقط براي بلند و پر نشان دادن مژه ها استفاده مي شد.
اگر خواستيد از ريمل هاي رنگي استفاده كنيد توصيه مي كنيم كه از رنگ هاي تيره تر مانند آبي ، سرمه اي يا سربي كه نقطه مقابل سبز و آبي هستند استفاده نماييد. ريمل هاي سبز و آبي بسيار غير طبيعي جلوه مي كنند.
 
روش زدن ريمل براي جلا دادن نگاه شما اهميت به سزايي دارد.

نحوه ي صحيح ريمل زدن :
در ابتدا نگاه خود را به سمت پايين بياندازيد ، در اين حالت مژه هايتان را از ريشه تا انتها با ريمل به دقت برس بكشيد تا اندازه ي مژه هايتان كشيده شود . و اگر مي خواهيد مژه هايتان پرتر به نظر برسند اين كار را دو يا سه بار انجام دهيد ، نه بيشتر زيرا در صورت استفاده زياد مژه هايتان به داخل يكديگر مي روند و شكل زيبايي را به شما نمي بخشد .

به ياد داشته باشيد كه برس كشيدن به مژه هايتان بايد به سمت بالا و خارج باشد تا نگاه شما در ديگران اثر كند و آنها جذب شما شوند . و اجازه دهيد تا ريمل تان از حالت خيسي خارج شده وخشك شود و بعد اگر كارهاي ديگري را كه مد نظر داريد بر روي چشمانتان انجام دهيد .

براي اينكه چشماني مانند يك غزال داشته باشيد توصيه مي كنيم كه قسمت بيروني چشمتان را با ريمل بيشتري بورس بكشيد . براي اينكه يك نگاه و چشمان خاص داشته باشيد توصيه مي كنيم دفعه ي اول ريمل خود را با رنگ مشكي استفاده كنيد ولي در دفعه ي بعدي از ريمل هاي رنگي استفاده كنيد و ريمل رنگي را هم مثل ريمل مشكي از ريشه تا انتها بورس بكشيد . در نهايت اگر مي خواهيد ريمل تان باعث شود كه مژه هايتان خيلي بلند شود و در ضمن حالت طبيعي خود را نيز حفظ كند ، ما به شما پيشنهاد مي كنم كه قبل از استفاده از ريمل ، از فر مژه استفاده كنيد و بعد ريمل خود را بكشيد . همچنين ازاينكه برس ريمل را چند بار پشت سر هم بكشيد خودداري كنيد ، معمولا مدتي كه مي توان از يك ريمل استفاده كرد چهار ماه است و بعد از آن ريمل خشك مي شود و بايد آن را دور انداخت .اجازه ندهيد كه ديگران از ريمل شما استفاده كنند زيرا به اين ترتيب ميكروب و ويروس وارد ريمل شما مي شود ، به هنگام آرايش حتما نكات بهداشتي را رعايت فرمائيد . اما بايد از چه نوع ريملي استفاده كرد ؟ريمل هاي حجم دهنده ، ريمل هاي بلند كننده مژه ها ، ريمل هايي كه داراي مژه خورده در درونشان هستند .ريمل هاي حجم دهنده براي مژه هاي نازك و ضعيف ، ريمل هاي بلند كننده براي مژه هاي كوتاه و ريمل هايي كه خورده مژه دارند براي مژه هاي كم پشت استفاده مي شوند.

 
نكاتي درباره استفاده از ريمل:
- هرگز از ريمل به عنوان اولين ابزار آرايشي خود استفاده نكنيد. بهتر است از ريمل در آخر آرايش استفاده شود. الزامي نيست ولي توصيه مي‌شود كه با استفاده از فر مژه استفاده كنيد تا شكل مژه‌هاي خود را مشخص كنيد.

- مطمئن شويد كه ماده ريمل اضافي روي برس آن وجود ندارد چرا كه موجب لك و قطره بر روي مژه مي‌شود . ماده ريمل تنها بايد تا حدي روي برس باشد كه آن را مرطوب كند.

- از مژه‌هاي بالا شروع كنيد ، قلم را از انتهاي داخلي به سمت لبه‌هاي بيروني مژه‌ها بكشيد. در حالي كه اين كار را مي‌كنيد سعي كنيد با حركات دوراني مژه‌هاي خود را به سمت بالا هدايت كنيد. اين كار بايد با حوصله و دستان استوار انجام شود. در حين كار سعي كنيد به پايين نگاه كنيد تا نتيجه بهتري به دست بيايد. اين كار را دو الي سه دفعه تكرار كنيد تا مژه‌ها شكل مطلوب را به خود بگيرند.

- شما همچنين مي‌توانيد از شانه مژه به شكل مشابهي استفاده كنيد تا زماني كه ريمل هنوز خشك نشده مژه‌ها به هم نچسبند. همچنين اين كار باعث مي‌شود تا مژه‌ها بلندتر ديده شوند و براي مدت طولاني‌تري به همان شكل بمانند.
 
- اكنون براي مژه‌هاي پايين ، قلم ريمل را به صورت عمودي نگه داريد و از ريشه‌هاي داخلي به سمت لبه‌هاي خارجي بكشيد. قلم را فشار ندهيد چرا كه باعث لك شدن پوست مي‌شود. اين كار نياز به حوصله دارد ولي چند دقيقه تمركز شما را از اشتباه نجات مي‌دهد.

علاوه براين اگر شما مي‌خواهيد مژه‌هاي برجسته‌تري داشته باشيد مي‌توانيد بعد از خشك شدن ريمل به لبه‌هاي بيروني كمي بيشتر ريمل بزنيد. از همين چند قانون ساده استفاده كنيد تا مژه‌هاي بلند و زيبا بدون نگراني از چيز ديگر داشته باشيد.
 

مطالب مرتبط

ريمل دوسه
ريمل مو
انواع ريمل
بهترين مارك ريمل
ريمل بورژوا
ريمل مك
ريمل بيو
ريمل اورال
ريمل لورال
ريمل اسنس
قيمت ريمل دوسه
قيمت ريمل مك 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۰۳:۱۵ توسط:سئوكار موضوع:

چه فرقي بين اسكراب و لايه بردار است؟

اسكراب به معناي ساييدن و برداشتن لايه‌هاي سطحي پوست است. اسكراب با توجه به نوع پوست، معمولا هفته‌اي يك يا دو مرتبه انجام مي‌شود.

اسكراب پوست چيست؟

اسكراب به معناي ساييدن و برداشتن لايه‌هاي سطحي پوست است. اسكراب با توجه به نوع پوست، معمولا هفته‌اي يك يا دو مرتبه انجام مي‌شود و انجام روزانه آن به پوست آسيب مي‌رساند. اسكراب پوست، سلول‌هاي مرده را از سطح پوست پاك مي كند و آلودگي‌ها را از منافذ پوست خارج كرده و پوست را نرم و لطيف مي‌كند. با اسكراب و زدودن آلودگي‌ها از سطح پوست، كرم چين و چروك، كرم صورت يا محلول ضد آكنه شما موثرتر از قبل عمل خواهد كرد، زيرا اجازه نفوذ به زير سلول‌هاي پوستي داده مي شود و سلول‌هاي مرده مانع رسيدن و جذب مواد مغذي به پوست نخواهند بود.

دكتر شهلا انشاييه متخصص پوست و مو، با بيان اينكه در حال حاضر برخي اسكراب‌ها به صورت شوينده‌هايي حاوي ذرات زبر در بازار موجود است، گفت: اين ذرات زبر بيشتر از هسته زرد آلو تشكيل شده‌اند. افراد به صورت حركات دوراني پوست خود را با اين اسكراب‌ها مي‌شويند و اين دانه‌هاي ريز و زبر پوست را تميز كرده و به باز شدن منافذ پوست كمك مي‌كنند. در گذشته از سفيداب‌ براي لايه برداري سطحي پوست استفاده مي شد.

اسكراب پوست به معناي لايه برداري سطحي پوست (لايه‌هاي شاخي و سلول‌هاي مرده پوست) است كه با لايه برداري متفاوت است. لايه برداري كلمه‌اي عام است كه شامل لايه‌هاي عمقي‌تر پوست نيز مي‌شود. البته لايه برداري‌هاي عميق پوست بايد توسط پزشك انجام شود و افراد نبايد خودسرانه اقدام به اين نوع لايه‌برداري كنند. بهتر است از كرم‌هاي لايه‌بردار تحت نظر پزشك متخصص استفاده كنيد، زيرا در بسياري مواقع اصلا نيازي به استفاده از لايه‌بردارها نيست و بايد ديد كه پزشك متخصص پوست تشخيص استفاده از كدام لايه بردار را مي‌دهد يا نه.

 

روش صحيح اسكراب پوست

محصول مناسب اسكراب پوست را تهيه كنيد

هميشه بهترين اسكراب را انتخاب كنيد. البته اين به معناي گران‌ترين نوع نيست، بلكه منظور مناسب‌ترين آنها، براي پوست شماست. امروزه تنوع بسيار زيادي از اسكراب ها در فروشگاه ها وجود دارد كه انتخاب اسكراب مناسب از بين همه آنها دشوار به نظر مي رسد. شايد مجبور شويد چند محصول مختلف را امتحان كنيد تا اينكه متوجه شويد كدام براي پوست شما مناسب‌تر است. شما بايد دو نوع اسكراب تهيه كنيد:

- اسكراب براي صورت تان.

- اسكراب براي كل بدن تان.

 

داروخانه بهترين جايي است كه مي توانيد اسكراب مناسب پوست تان را از آنجا تهيه كنيد.

 

اسكراب را در حمام بگذاريد

اسكراب خود را در حمام نزديك دوش يا وان بگذاريد. فقط در اين صورت فراموش نمي‌كنيد كه از آن استفاده كنيد و در نتيجه درخشش پوست تان هم حفظ خواهد شد.

 

اسكراب را بر روي پوست مرطوب استفاده كنيد

قبل از استفاده از اسكراب، پوست تان را خيس كنيد. اين كار به همه تركيبات موجود در اسكراب اجازه مي دهد كه با پوست صورت و بدن تان تماس برقرار كنند، بنابراين پوستتان را بسيار نرم و لطيف مي كند.

 

آرام اسكراب كنيد

اسكراب را به پوست بماليد و پوست خود را به آرامي ماساژ دهيد. از ماساژ دادن محكم جدا خودداري كنيد و مراقب باشيد كه مواد اسكراب به اطراف چشم‌ها ماليده نشود. نقاطي از صورت كه مي‌توان كمي محكم‌تر ماساژ داد، شامل پيشاني، بيني و چانه مي‌باشند.

 

اسكراب را به صورت دوراني بماليد

اسكراب را با ماساژهاي دوراني كوچك بر روي پوست شروع كنيد و هيچ نقطه اي از پوستتان را جا نگذاريد. اسكراب را از صورتتان شروع كنيد و بعد كم كم همه بدنتان را اسكراب نماييد. زير زانوها و آرنج هايتان را فراموش نكنيد. براي قسمت هاي بزرگ بدن مي توانيد از ماساژهاي دوراني بزرگ استفاده كنيد.

 

حواستان به نقاطي كه اسكراب مي كنيد، باشد

هنگام اسكراب پوستتان حواستان به نقاط حساس بدن مانند سينه ها و پايين تنه، گردن و صورتتان باشد. پوست اين مناطق حساس تر مي باشند، پس بايد اين مناطق را آرام تر ماساژ دهيد. فشار بيشتري را بر روي پوست زانوها، آرنج ها و پاها وارد كنيد، زيرا پوست اين نقاط از بدن كلفت تر مي باشند.

 

از ليفه استفاده كنيد

در مواردي كه پوستتان بسيار ضخيم و كلفت است، اسكراب را همراه ليفه بر روي پوستتان ماساژ دهيدتا نتيجه بهتري از آن بگيريد. اگر چه ليفه چيزي شبيه اسفنج است، ولي بافت آن ضخيم تر از اسفنج مي باشد و هنگامي كه خيس است مانند اسفنج نرم نمي شود. ليفه را مي توانيد از داروخانه ها و يا جايي كه وسايل حمام مي فروشند، تهيه كنيد.

 

اسكراب را بشوييد

وقتي اسكراب بدن تان تمام شد، آن را براي مدت طولاني روي پوستتان نگذاريد، زيرا پوست تان بسيار خشك و دچار خارش مي شود. لذا پوست خود را خوب بشوييد. مطمئن شويد كه تمام مواد اسكراب از پوست شما پاك شده است. هنگامي كه تمامي مواد كاملا شسته شود، پوستي لطيف و نرم خواهيد داشت.

 

پوست خود را خشك كنيد

پوست خود را با حوله‌اي نرم و خيلي آرام خشك كنيد و با محصولاتي كه روزانه براي مراقبت از پوست خود استفاده مي‌كنيد، ادامه دهيد.

 

از لوسيون استفاده كنيد

بعد از اسكراب پوست، مقدار زيادي لوسيون را بر روي پوست تان بماليد. از كرم صورت نيز بر روي صورت و گردن تان استفاده كنيد. لوسيون را بايد مسقيما بعد از اسكراب استفاده كنيد. به اين طريق صورت تان مرطوب شده و دچار خشكي نمي شود.

 

هشدارها

- برخي مواقع در آرايشگاه‌ها لايه‌برداي عميق انجام مي‌شود كه اين عمل اشتباه است.

- به پيشنهاد دوستان يا از روي تبليغات از لايه بردارها استفاده نكنيد، زيرا در اين حالت پوست آسيب‌پذير مي‌شود.

- به ياد داشته باشيد كه اسكراب، تفريح و سرگرمي نيست و اگر با دقت و به درستي صورت نپذيرد، آسيب‌هاي جدي به پوست وارد مي‌آورد. برخي از افراد با استفاده افراطي و خشن از اسكراب‌ها باعث صدمات و خراش‌ پوست مي شوند.

- براي تاثير بيشتر، با پوست خود با ملايمت و به دور از هر گونه خشونتي رفتار كنيد. تاثير لايه‌برداري در دراز مدت و با صبر حاصل مي‌شود، نه با شدت و سرعت. با استفاده افراطي از اسكراب‌ها، پوست حالت جمع‌شدگي به خود گرفته و در موارد وخيم‌تر، پوست بسيار نازك و شكننده خواهد شد.

- از اسكراب فقط يك‌ يا دو بار در هفته استفاده نماييد. استفاده هر روزه از آن، منجر به آسيب‌هاي پوستي خواهد شد، پوست شما خشك و خشن شده و اگر داراي پوستي حساس باشيد، قطعا نتايج بدتري حاصل مي‌شود.

- بعد از زدودن موهاي بدن، از اسكراب كردن خودداري كنيد، زيرا بعد از تميز كردن موهاي بدن، پوست به شدت حساس شده و در معرض خطر سوزش قرار مي‌گيرد.

- هميشه بعد از لايه‌برداري و زدودن سلول‌هاي مرده از سطح پوست، از كرم ضد آفتاب استفاده نماييد(غير از شب)، زيرا پوست نسبت به نور واكنش نشان خواهد داد.

مطالب مرتبط

اسكراب صورت
اسكراب پوست
اسكراب لب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۱۲:۵۸:۵۴ توسط:سئوكار موضوع: