سايت پرسپوليس سايت پرسپوليس .

سايت پرسپوليس

فوايد لوسيون‌هاي بدن

استفاده از لوسيون‌هاي بدن يكي از ساده‌ترين راه‌هاي حفظ سلامت پوست بدن‌ است. لوسيون‌هاي حمام بدن باعث مرطوب‌ كردن سطح پوست‌ مي‌شود و از خشك شدن پوست‌تان جلوگيري مي كند؛ در حالي كه لوسيون‌هاي معمولي بدن به پوست‌تان حس طراوت و جواني مي‌بخشد...

  اينجا به برخي از فوايد لوسيون‌هاي بدن اشاره مي‌كنيم.

1.  رطوبت رساني به پوست

افرادي كه در مناطق خشك زندگي مي‌كنند و پوستي حساس و خشك دارند، اغلب از لوسيون‌هاي بدن استفاده مي‌كنند. پوستي كه به‌خاطر خشكي، سرما و گرماي بيش از حد حساس و تحريك شده است احتياج به مراقبت ويژه‌اي دارد. شما مي‌توانيد با استفاده از لوسيون‌ها رطوبت و مراقبت‌هاي ويژه را به پوست‌تان هديه دهيد. برخي از افراد به‌طور ژنتيكي پوست حساسي دارند و به شرايط آب و هوايي و اقليمي ربطي ندارد؛ به اين افراد استفاده از لوسيون‌هاي حمام را پيشنهاد مي‌كنيم. استفاده از انواع روغن‌هاي گياهي نيز به‌عنوان لوسيون حمام رايج است.

2.  رفع  خشكي پوست

حتي اگر پوست شما از نوع معمولي يا چرب باشد، بازهم ممكن است بخش‌هاي خشكي از بدن‌تان مانند اطراف آرنج و زانوها شما را ناراحت كند. شما مي‌توانيد با استفاده از لوسيون‌هاي بعد از حمام و قبل از خواب به داد اين نواحي از بدن‌تان برسيد. استفاده منظم از لوسيون‌ها در رفع خشكي‌هاي اطراف زانو و آرنج معجزه مي‌كند.

3.  رفع پينه

اگر شما از آن دسته افرادي هستيد كه پوست كف پاهايتان به دليل خشكي زياد ترك مي‌خورد، استفاده از لوسيون بدن مي‌تواند به شما كمك بسياري كند. لوسيون‌هاي بدن در جدا كردن سلول‌هاي مرده كف پا نقش به‌سزايي دارد. البته در شرايطي كه پينه‌هاي كف پاهايتان قرمز، ملتهب و دردناك است، بايد با پزشك‌تان مشورت كنيد.

4.  حس خوب، بوي‌خوش

 استفاده از لوسيون‌هاي بدن حس خوبي را به افراد منتقل مي‌كند. در ضمن رايحه و بوي خوش آن فراموش نشدني است. شما مي‌توانيد رايحه لوسيون‌هاي بدن را با توجه به نوع پوست و علائق خود و با در نظر گرفتن خواص تركيبات موجود درآن انتخاب كنيد.

5.  حفظ آرامش

حتي اگر پوست شما در بهترين حالت سلامتي و شادابي باشد و به هيچ‌گونه مرطوب‌كننده‌اي احتياج نداشته باشد، استفاده از لوسيون‌ بدن به پوست‌تان آرامش مي‌دهد. اگر لوسيون را همراه ماساژ بدن استفاده كنيد تاثير آن چند برابر مي‌شود.

6. لطافت بعد از كار

اگردست‌هايتان بعد از شستن ظرف يا گردگيري خانه حساس و خشك مي‌شود و گاهي اوقات مي‌خارد، لوسيون‌هاي دست به كمك شما مي‌آيد.

 بد نيست شيشه‌اي از لوسيون مورد علاقه‌تان را در آشپزخانه نگه داريد و بلافاصله بعد از اتمام كارهاي منزل سراغ آن برويد و تمام دست‌تان را به آن آغشته كنيد.

7. شفافيت پوست

استفاده از انواع لوسيون‌هاي بدن به پوست شما درخشندگي خاصي مي‌بخشد. بسياري از لوسيون‌ها حاوي تركيبات سفيد كننده هستند كه باعث روشن شدن پوست‌ مي‌شود. هم‌چنين برخي از اين لوسيون‌ها داراي دانه‌هاي كوچك پاك‌كننده‌اي هستند كه به‌عنوان اسكراب عمل مي‌كنند و سلول‌هاي مرده را از سطح پوست جدا مي‌كنند.

مطالب مرتبط

#لوسيون_بدن

لوسيون بدن نيوا


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۲۲:۴۵ توسط:سئوكار موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :